DSpace
 

JWCPE Repository >
紀要 >
日本女子体育大学紀要 >
第40巻 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://ir.jwcpe.ac.jp/dspace/handle/123456789/630

タイトル: 「オグシオ」効果とバドミントンの振興に関する研究 : 第62回全日本総合バドミントン選手権大会観戦者調査の分析と考察
その他のタイトル: A study on the promotion of badminton from the All-Japan championship
著者: 前田, 佳奈
畑, 攻
小野里, 真弓
成瀬, 美紀
小坂, 知子
Maeda, Kana
Hata, Osamu
Onozato, Mayumi
Naruse, Miki
Kosaka, Tomoko
マエダ, カナ
ハタ, オサム
オノザト, マユミ
ナルセ, ミキ
コサカ, トモコ
日本女子体育大学(助手)
日本女子体育大学(教授)
日本女子体育大学(非常勤講師)・上武大学(講師)
日本女子体育大学大学院生
キーワード: Badminton
Promotion
Spectator sports
発行日: 2010年3月
抄録: Professional sports such as Nippon Professional Baseball and J-League are prosperous as a spectator sport in Japan. The badminton did not yet develop as a spectator sport. But, it became famous by the appearance of the star player. And also, the women's doubles pair placed the fourth place in the Beijng Olympics. The purpose of this study was to pay attention to spectators in badminton, and clarify the characteristic. And then, the questionnaire survey was executed for spectator and it analyzed and considered. The following results were obtained. 1. The realities of the badminton game's spectator became clear, and the various characteristics of the badminton lover became clear. 2. The service for the badminton spectators was considered. 3. A expected promotion strategy for badminton was suggested by viewpoint of diffusion.
URI: http://ir.jwcpe.ac.jp/dspace/handle/123456789/630
出現コレクション:第40巻

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
nichijo_kiyo40-07.pdf973.28 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください